WorkoutKnockout – Blogg

WorkoutKnockout – Blogg

 

Följ oss på vår blogg som heter WorkoutKnockout!

Vi bloggar nästan dagligen och i dagsläget tillhör vi magasinet SportHälsa och är en av deras toppbloggare!

SportHälsa är en av Sveriges största magasin inom träning och hälsa och via vår blogg vill vi inspirera till en aktiv vardag och en hälsosam livsstil! Vi videobloggar och delar med oss via fotton vår träning inom Boxning och Crossfit, styrke- och konditionsträning , kost och recept och lite glimtar från vår vardag. Följ oss gärna på bloggen med för inspiration, vi finns på Instagram och Facebook!

Du kommer till bloggen genom att klicka på menyn WorkoutKnockout – blogg! 

Post Natal Rehab

Post Natal Rehab 

12 veckors skräddarsydd rehabiliteringskurs för dig som är nybliven mamma!

 

Stark, stabil och rörlig – Glöm inte bort din rehab efter din graviditet!

För att du ska kunna få tillbaka styrkan i dina inre magmuskler och ryggmuskler – det vi brukar kalla för core, stabiliteten i din bäckenbottenmuskulatur och din rörlighet i svank och bröstrygg är denna Post Natal Rehab kurs viktig för din rehabilitering. Samtidigt minskar du riskerna för att drabbas av inkontinens, urinläckage eller framfall senare i livet.

Denna kurs på 12 veckor förbereder dig för att senare kunna komma tillbaka till din träning utan problem, eller kunna ha en fungerande vardag med de lyft och stötar som  förekommer dagligen.

Läs mer i menyn under Post Natal Rehab! 

 

Inkontinens Rehab

Inkontinens  Rehabiliteringskurs 

12 veckors rehabkurs för dig som har svårt med att ”hålla tätt”, urinläckage, haft framfall eller andra obehag som att du känner en tyngdkänsla i underlivet!

Har du svårigheter med att hålla tätt när du nyser, hostar eller skrattar? Har du problem med urinläckage under träning eller har du någon gång haft framfall? Känner du att du ständigt behöver gå på toaletten, eller att du behöver gå snabbt och inte kan hålla dig, svårt att tömma urinblåsan, eller har du ont i bäckenet?

Det är otroligt viktigt för dig att investera i din kropp med att ge tid för rehabilitering för bäckenbotten och de muskler som är nödvändiga för att inte behöva lida av ovanstående problem. Dessa är de vanligaste symtomen vid en försvagad bäckenbotten!

Bäckenbottens muskler älskar rörelse och det är inte försent att rehabilitera dig om du har dessa svårigheter. Problemen kommer inte försvinna med tiden av sig själv, så se till att göra något redan nu!

Läs mer i menyn för Inkontinens Rehab!

WorkoutKnockout – Blogg

WorkoutKnockout – Blogg

 

Följ oss på vår blogg som heter WorkoutKnockout!

Vi bloggar nästan dagligen och i dagsläget tillhör vi magasinet SportHälsa och är en av deras toppbloggare!

SportHälsa är en av Sveriges största magasin inom träning och hälsa och via vår blogg vill vi inspirera till en aktiv vardag och en hälsosam livsstil! Vi videobloggar och delar med oss via fotton vår träning inom Boxning och Crossfit, styrke- och konditionsträning , kost och recept och lite glimtar från vår vardag. Följ oss gärna på bloggen med för inspiration, vi finns på Instagram och Facebook!

Du kommer till bloggen genom att klicka på menyn WorkoutKnockout – blogg!